jump to navigation

Folkets klima-anbefalinger oktober 3, 2009

Posted by miljofokus in Uncategorized.
Tags:
trackback

Teknologirådet har lagt ut de klima-anbefalingene folket, dvs de punktene 100 menn og kvinner fra hele landet har kommet fram til som viktigst på «folkets klimatoppmøte» i Oslo lørdag 26. september. Resultatet viser at folket ønsker ambisiøs klimaavtale.

"Har jeg ingenting å bekymre meg for?"

"Har jeg ingenting å bekymre meg for?"

Hovedpunktene som er overrakt Erik Solheim og som blir med den norske delegasjonen til København er følgende:

  • Gi meg et klimaoppdrag!
  • Norge i front!
  • Kloden trenger ren energi!
  • Transport for klima – nå og for fremtiden.
  • Det bør opprettes et klimafond, finansiert av Annex-I land
  • Norge – verdens «grønneste» land.
  • Grønt partnerskap!
  • Være modige – vi er klare!
  • Akselererende bruk av klimavennlig teknologi.

Les den mer utfyllende informasjonen om disse punktene her på Teknologirådet sine sider. Se også intern side: Folketoppmøte om klima.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

